Van Gesprek naar Verslag

Hoe schrijf je een goed verslag van een gesprek?
Gebleken is dat medewerkers die binnen het bedrijf zijn doorgestroomd naar leidinggevende functies, geregeld problemen ervaren met de taalvaardigheid. Dit komt vaak tot uiting tijdens de functie-uitoefening bij het schrijven van verslagen van bijvoorbeeld verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken en correctiegesprekken.
Van Gesprek naar Verslag richt zich daarom specifiek op het verbeteren van schrijfvaardigheden in de context van de werkvloer.

Van Gesprek naar Verslag bestaat uit drie thema’s: Functioneringsverslag, correctieverslag en verzuimverslag. Ieder thema heeft film, e-learning, schrijfopdrachten met hulpkaarten voor de groepslessen en praktijkopdrachten.
Allerlei verschillende elementen van het schrijven van een verslag komen aan bod. Zoals de opzet van het verslag, de opbouw van een alinea, het SMART opschrijven van afspraken, het maken van goede zinnen en de spelling van specifieke woorden. Alle stof wordt aangeboden in concrete oefeningen binnen de context van de werkvloer.

Demo

Neem voor een demonstratie op locatie contact met ons op.

Doelgroep

Van Gesprek naar Verslag is geschikt voor werknemers in leidinggevende functies in de lagere kaders van het bedrijf. Zoals meewerkend voormannen.

Doel

Het doel van ‘van Gesprek naar Verslag’ is het verhogen van de schrijfvaardigheid van de deelnemers. Hierdoor zullen ze hun functie beter kunnen uitvoeren en zullen er minder snel misverstanden ontstaan.

Voordelen

  • voor de werkgever

    • Verhoogt de productiviteit
    • Verhoogt de motivatie van de werknemer
    • Betere verslaglegging
    • Minder misverstanden in de verslaglegging
    • Bedrijfsmateriaal in leerportaal
    • Tijdwinst door inzet e-learning
    • Werknemer kan in eigen tijd doorleren
  • voor de werknemer

    • Motiverend
    • Sluit aan bij eigen werk(plek)
    • Zelf in controle
    • Meer plezier in het werk
    • Prettigere omgang met collega’s
    • Gebruiksvriendelijk leerportaal
  • voor de docent

    • Complete methode
    • Maatwerk kunnen leveren
    • Praktisch & direct inzetbaar
    • Geschikt voor heterogene groepen
    • Mogelijkheid materiaal uit de praktijk in te zetten
    • Tijdwinst door inzet e-learning
    • Voortgang inzichtelijk

Referenties